آب. سلامتی. زیبایی

آب. سلامتی. زیبایی

آب مایه حیات است. آب جان آفرین است
آب. سلامتی. زیبایی

آب. سلامتی. زیبایی

آب مایه حیات است. آب جان آفرین است

آبیاری هوشمند

گرچه آبیاری گیاهان در فضاهای کوچک برای ما بسیار خوشایند می باشند، اما میتوان سیستم های آبیاری هوشمندی برای آنها به دلایل زیر در نظر گرفت:

- صرفه جویی در مصرف آب

- برنامه ریزی خودکار آبیاری طبق زمان مشخص

- تنظیم مقدار آب با نوع گیاه

- افزایش راندمان رشد و باروری گیاهان

- عدم نیاز به حضور فیزیکی

-  آبیاری مطلوب و بهینه گیاهان

نتیجه تصویری برای ابزارهای آبیاری

در ادامه با برخی از این تجهیزات آشنا میشویم؛

۵ ابزار فن‌آورانه خانگی که حس زندگی در آینده به شما می‌دهد!

سیستم آبپاش

ماشین باران ساز، که شرکت گرین الکترونیکس طراحی کرده است، با اتصال به یک اپلیکیشن، آب پاش را کنترل می‌کند و از طریق اتصال وای-‌فای، وضعیت آب و هوا را نیز دانلود می‌نماید. این باعث می‌شود تا از طریق این داده‌ها، مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تنظیم شود. هنگام بارندگی، سیستم آب‌پاش ماشین باران‌ساز کاملا قطع می‌شود. چه از این بهتر! 

 سایت شرکت سازنده: http://www.rainmachine.com/

 آبیاری هوشمند گیاهان با Parrot
کمپانی Parrot که در زمینه توسعه ابزارهای هوشمند برای باغبانی خانگی فعالیت می‌کند، محصولات جدید خود را در CES 2015 رونمایی کرده است. دو ابزار جذاب پاروت H2O و Pot نام دارند.

آبیاری هوشمند
H2O دستگاه کوچکی است که در واقع نسخه جدید Flower Power محسوب می‌شود٬ با قابلیت‌های بیشتری چون سنجش رطوبت خاک، سنجش غنای آن، سنجش دما، اندازه‌گیری نور و روش‌های جدید آبیاری همراه شده است. روش‌های آبیاری جدید به کمک یک بطری دولیتری که می‌تواند تا سه هفته، به طور خودکار به گیاهان آب بدهد، محقق شده است. این ابزار بر اساس پایگاه داده‌ای که ۸۰۰۰ گیاه مختلف را شامل می‌شود، مقدار آب مناسب برای گیاه را تشخیص می‌دهد و در صورتی که به آب یا کود بیشتری نیاز باشد، اپلیکیشن مخصوص آن این موضوع را اعلام می‌کند.
آبیاری هوشمند
Parrot Pot ابزار دیگری که هیجان‌انگیزتر است! این ابزار در واقع همان H2O است که به شکل یک گلدان سرامیکی ۲ لیتری درآمده است. مخزن ۲ لیتری داخل آن تعبیه شده٬ بنابراین مثل H2O به یک بطری مجزا نیاز ندارد. این دستگاه چهار خروجی دارد و در صورتی که آب کمی باقی مانده باشد، می‌توان آن را در حالتی قرار داد که دو منفذ در پایین این گجت را باز کند تا آب باقی مانده خارج شود.
flower power inside
flower power inside
سایت شرکت سازنده: http://www.parrot.com/usa/ces/
وسیله‌ای که در تصویر می‌بینید SenSprout نام دارد که درون خاک قرار گرفته و انرژی خود را از امواج رادیویی موجود در هوا می‌گیرد.
روی یکی از برگ‌های این وسیله دیودهایی وجود دارد که با سه رنگ قرمز برای آب کم، آبی برای آب مناسب و سبز برای آب زیاد، میزان آب خاک گیاه را نشان می‌دهد و آبیاری آن را گوشزد می‌کند.
سایت شرکت سازنده: http://www.sensprout.com/ و https://www.indiegogo.com/projects/changing-global-agriculture-by-sensprout#/story
سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از سنسورهای قارچی + عکس، شرکت دانش بنیان ابزار صنعت موج ساز
سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از سنسورهای قارچی
امکان کنترل، مانیتورینگ و آبیاری قطره ای مزارع و زمین‎های کشاورزی را به صورت یکپارچه و هوشمند فراهم می‎سازد.
سیستم مرکزی این دستگاه در محلی مانند ایستگاه پمپاژ نصب می‎گردد و تمامی ماژول‎های کنترلی به صورت بی سیم بر روی شیرهای برقی متصل می‎شود و تمامی سنسورها که به صورت قارچی در محل مشخصی از زمین نصب می‎گردد. این سنسورها دارای یک باطری و صفحه خورشیدی (دام سولار) می‎باشد که اطلاعاتی مانند دما و رطوبت خاک و دمای محیط را به صورت بی سیم به دستگاه مرکزی ارسال می‎کنند و دستگاه ضمن مانیتورینگ اطلاعات بر روی کامپوتر و ثبت اطلاعات به صورت هوشمند با پردازش دقیق اطلاعات نسبت به شرایط محیطی بهترین تصمیم را گرفته و عملیات آبیاری را انجام می‎دهد.
به دلیل این که این دستگاه قابلیت کنترل از طریق اینترنت یا از طریق پیامک را دارا می‎باشد صرفه جویی بسزایی در صرف زمان و نیروی انسانی و جلوگیری از به هدر رفتن آب می‎گردد. این سیستم به دلیل داشتن برنامه تخصصی آبیاری که بر روی سیستم عامل ویندوز و آندروید قابل نصب می‎باشد باعث می‎شود که یکی از کامل‎ترین دستگاه‎های کنترلی در این زمینه به شمار برود.
البته ساخت این دستگاه کار یک گروه از متخصصان ایرانی است، که جای تشکر از این گروه فعال و به خصوص آقایان مهندس فراقیان  دارد.
سایت شرکت سازنده: http://dpms.co.ir/Product6.html

سیستم آبیاری هوشمند خورشیدی  (Irrigation)
سیستم آبیاری هوشمند خورشیدی 
هدف از اجرای این سیستم راه اندازی یک سیستم آبیاری است به گونه ای که بصورت هوشمند رطوبت خاک را تشخیص داده و در صورت کاهش این رطوبت ( از میزان تعریف شده ) فرمان شروع آبیاری به یک پمپ و یا شیر برقی صادر می گردد. علاوه بر این با اجرای این سیستم بوسیلۀ پیام های smsمی توان از وضعیت سیستم و پارامترهای  اندازه   گیری  شده مطلع گشته و به همین ترتیب فرامین لازم را برای سیستم ارسال نمود، برق مورد نیاز سیستم های کنترل، حسگرها و شیر برقی از طریق پنل های خورشیدی تامین می گردد.
سایت شرکت سازنده: http://www.tadi.ir/index-abyari.htm و http://www.taadsolar.ir/abyari.htm
ESP Me RAIN BIRD کنترلر آبیاری رین برد آمریکا   کنترلر آبیاری RAIN BIRD
کنترلر آبیاری
کنترلر آبیاری وسیله ای است که برای زمان بندی ساعات آبیاری. به کمک این دستگاه می توان شیر های برقی را فرمان پذیر کرد. در حقیقت برای این که بتوان یک سیستم آبیاری اتوماتیک داشت – باید از شیرهای برقی و دستگاه کنترلر آبیاری استفاده کرد.
هر کنترلردر زمان واحدمی تواند به تعداد محدود شیر برقی فرمان صادر کند . مثلا می توان برای چهار شیر برقی ساعت باز شدن و مدت زمان باز بودن (مدت زمان آبیاری زوم مورد نظر) را تنظیم کرد. بنابر این با این دستگاه کنترلر  قادر هستیم به چهار زوم مختلف به وسیله چهار شیر برقی (ایستگاه) فرمان بدهیم. 
بسته به  تعداد ایستگاه های آبیاری می توان  از مدل های ۶ – ۸- ۱۲ – ۴۸ و یا ۹۹ ایستگاهه استفاده کرد.
سایت شرکت سازنده: http://www.rainbird.com/ag/index.htm
27936 hose timer orbit crop تایمر آبیاری خانگی اوربیت آمریکا مدل ۴۰۱
تایمر آبیاری خانگی
یکی از پرفروش ترین وسیله بین تجهیزات در آبیاری خانگی را می توان گفت تایمر آبیاری خانگی می باشد. با استفاده از این وسیله دیگر نیازی نیست نگران آبیاری گیاهان و باغچه های خود باشید. تایمر آبیاری خانگی را به راحتی بر روی شیر های خانگی متصل می گردد. کارکرد این تایمر های آبیاری به وسیله باطری می باشد. عمر مفید باطری در تایمرهای آمریکایی یک سال و در تایمر های تایوانی ۳ ماه می باشد.
نحوه تنظیم و کارکرد با این تایمر های به راحتی هر چه تمام می باشد و با یک بار تنظیم کردن این تایمرها برای به طور مداوم کار می کنند تا شما تنظیم دیگری بر روی آن ها انجام دهید. به طور مثال اگر بخواهید آبیاری در ساعات اول صبح انجام شود ساعت شروع آن را مثلا بر روس ساعت ۶ صبح تنظیم می کنید و مدت آبیاری را می توانید از ۲ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه تنظیم نمایید.
تعداد دفعات آبیاری نیز قابلیت تنظیم را دارا می باشد. به طور مثال شما می توانید آبیاری باغچه خود را هر ۶ –- ۱۲ -– ۲۴ –- ۴۸ و ۷۲ ساعت یه مرتبه تنظیم نمایید. در انتها نیز همچنینی می توانید اگر نیاز آبی گیاه شما کم می باشد و یا محدودیت دسترسی به آب را دارید از برنامه هفتگی آبیاری استفاده نمایید (مثلا هر هفته ۲۰ دقیقه تایمر آبیاری کار کند).
با استفاده از این وسیله شما به راحتی می توانید باغچه ،– ویلا ها ،– گیاهان و گلدان های خود را آبیاری نمایید. استفاده از این تایمرهای آبیاری صرفه جویی عمده ای را با خود به همراه دارد.
سایت شرکت سازنده: https://www.orbitonline.com/products/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد